Verdiene kvalitet, trygghet og respekt ligger til grunn for arbeidet vårt.
Fire strategiske mål:
Vi arbeider kontinuerlig for å identifisere pasientens behov.
Vi har fokus på den syke men også omsorg for den friske pasienten.
Våre tjenester skal bidra til læring og mestring, samt at større del av behandlingen foregår hjemme.
Vi skal utvikle pasienttilpassede apotektjenester i hele pasientforløpet.
Vi sikrer leveranser av høy kvalitet til rett tid og lavest mulig kostnad
Gjennom vårt bidrag lokalt, regionalt og nasjonalt har vi fokus på mangelsituasjoner og beredskap
Vi arbeider med å forhindre at falske legemidler kommer inn i våre forsyningskjeder
Vi deltar aktivt i anskaffelsesprosesser og optimaliserer innkjøp for helseforetakene
Vi automatiserer oppgaver ved å ta i bruk digitale verktøy og standardisere arbeidsprosesser
Vi bidrar til oppnåelse av lukket legemiddelsløyfe i alle pasientforløp
Vi skal være en foretrukket samarbeidspartner på legemiddelområdet
Vi bruker vår legemiddelkompetanse i samarbeid med helsepersonell i spesialist- og primærhelsetjenesten ved å bidra med rådgiving i tverrfaglige team, undervisning, kliniske studier og forskning
Vi forenkler samarbeid ved å ta i bruk digitale løsninger
Våre virksomhetsdata skal bidra til å gi helsetjenesten høyere pasientsikkerhet og mere helse for hver krone
Vi skal være nyskapende og endringsvillige for å skape fremtidens apotektjenester
Vi utvikler medarbeiderens kompetanse gjennom å skape gode arenaer for kontinuerlig læring til det beste for pasienter og samfunn
Gjennom en felles sykehusapotekkultur bygger VI laget med stolthet
Vi skal automatisere og digitalisere virksomheten slik at vi i tverrfaglige samarbeid kan anvende vår kompetanse best mulig i møte med pasienten.
Vi utvikler kunnskap gjennom egen og andres forskning og innovasjon