
Strategi 2022
Vår ambisjon: RIKTIG LEGEMIDDELBRUK
Verdiene kvalitet, trygghet og respekt ligger til grunn for arbeidet vårt.
Fire strategiske mål:
- Vi arbeider kontinuerlig for å identifisere pasientens behov.
- Vi har fokus på den syke men også omsorg for den friske pasienten.
- Våre tjenester skal bidra til læring og mestring, samt at større del av behandlingen foregår hjemme.
- Vi skal utvikle pasienttilpassede apotektjenester i hele pasientforløpet.
- Vi sikrer leveranser av høy kvalitet til rett tid og lavest mulig kostnad
- Gjennom vårt bidrag lokalt, regionalt og nasjonalt har vi fokus på mangelsituasjoner og beredskap
- Vi arbeider med å forhindre at falske legemidler kommer inn i våre forsyningskjeder
- Vi deltar aktivt i anskaffelsesprosesser og optimaliserer innkjøp for helseforetakene
- Vi automatiserer oppgaver ved å ta i bruk digitale verktøy og standardisere arbeidsprosesser
- Vi bidrar til oppnåelse av lukket legemiddelsløyfe i alle pasientforløp
- Vi skal være en foretrukket samarbeidspartner på legemiddelområdet
- Vi bruker vår legemiddelkompetanse i samarbeid med helsepersonell i spesialist- og primærhelsetjenesten ved å bidra med rådgiving i tverrfaglige team, undervisning, kliniske studier og forskning
- Vi forenkler samarbeid ved å ta i bruk digitale løsninger
- Våre virksomhetsdata skal bidra til å gi helsetjenesten høyere pasientsikkerhet og mere helse for hver krone
- Vi skal være nyskapende og endringsvillige for å skape fremtidens apotektjenester
- Vi utvikler medarbeiderens kompetanse gjennom å skape gode arenaer for kontinuerlig læring til det beste for pasienter og samfunn
- Gjennom en felles sykehusapotekkultur bygger VI laget med stolthet
- Vi skal automatisere og digitalisere virksomheten slik at vi i tverrfaglige samarbeid kan anvende vår kompetanse best mulig i møte med pasienten.
- Vi utvikler kunnskap gjennom egen og andres forskning og innovasjon
Sist oppdatert 23.05.2019